Mijn favorieten

Wist U dat?

 Smit & Douma makelaars altijd zoekt naar nieuwe presentatiemanieren?




Je moet met je tijd meegaan vinden we, al zijn we soms misschien iets te vooruitstrevend. Natuurlijk zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om een huis zo goed mogelijk te presenteren en potentiële kopers van zoveel mogelijk informatie te voorzien. In de afgelopen 15 jaren zijn we dan ook altijd een kantoor geweest wat voorop wil lopen bij nieuwe ontwikkelingen en technologieën.

Neem bijvoorbeeld de QR code, niet meer weg te denken in de huidige wereld van toegangsbewijzen voor concerten, vliegtickets of op allerhande verpakkingen om zo meer informatie over een product te kunnen vinden. Een te gek instrument vonden ook wij in februari 2011. Vanaf dat moment maakten wij QR codes om in de krant advertenties te plaatsen zodat mensen wanneer ze de code zouden scannen direct alle informatie van de desbetreffende woning te zien zouden krijgen. Ook plakten we de QR codes op de tuinborden, mensen die langs de woning liepen konden zo direct alle informatie op hun telefoon krijgen over de woning die te koop stond. We waren hiermee onze tijd ver vooruit zo bleek, want veel mensen hadden nog geen idee wat ze met de rare vierkante blokjes moesten. Inmiddels weet iedereen het en gebruiken we nog steeds de QR code op, onder andere, onze borden en op de presentaties in onze etalage.

Een noviteit die nog opmerkelijker was, waar we toch echt niet aan ons voorbij konden laten gaan, was de Oculus Rift! Een Virtual Reality bril die je op kon zetten en waarbij je aan de hand van aan elkaar gekoppelde 360 graden foto's van een woning het gevoel kreeg dat je daadwerkelijk door die woning heen liep! Een geweldige ervaring, al moet wel gezegd dat de bril je behoorlijk duizelig kon maken. Je staat
stil maar hebt het gevoel dat je continue in beweging bent. Omdat deze futuristische bril helemaal nog niet leverbaar was in Europa hebben we er speciaal eentje in de VS besteld, zodoende hadden we begin 2015 onze eigen VR bril. Dat jaar hebben we hem ook meegenomen naar de Jaarbeurs tijdens de Rodermarktweek, iedereen die de bril op had vond het een geweldige ervaring!